Lina då :)

Jag heter Lina Ling-Vannerus och är född 1996. Jag bor i Södertälje där jag har eget stall där mina två hästar bor. Jag är uppvuxen med hästar och fick en shettis när jag bara var 4 år för att jag skulle sluta gå under magen på de stora hästarna och ”hjälpa till”.  Senare fick jag min underbara B-ponny Sörbys Nimona som tog mig från klubbtävlingar upp till nationell 90 cm (LA). Med henne fick jag uppleva segrar och placeringar, DM-silver, Ponnyallsvenskan Div 1 och 2. När jag var elva år köpte vi en femårig C-ponny, Prides Super Duper, som aldrig var hopptävlad. Det var en inte helt enkel resa då både han och jag var gröna, men jag fick lära mig den hårda vägen att tittiga unghästar måste ridas med mycket ben. Med Super hade jag placeringar upp till 110 cm (Msv B), kvalade till ungponny-SM 2009, och red ponnyallsvenskan Elit 2010. Sommaren 2009 kom den heta och känsliga D-ponnyn Irish Coffée, som jag lärt mig mycket av, bland annat att ha tålamod och rida med lugn, stadig hand och sits.

 

Efter sommaren såldes mina ponnyer och in flyttade det in två stora hästar istället. Epcote född -04 e: Escudo - Gralsritter och L'Escadeur född -03 e: Landor S - Zeus. Epcote och jag har under 2010 ridit 110 - 120-klasser avd B med många fina rundor, under Norrköping Horse Show debuterade vi 130 med noll fel och satsar nu på att bli stabila i 130 och kvala 140 under sommaren/hösten. L'Escadeur har jag ridit mindre klasser med under hösten 2010 och har fina placeringar då han är snabb och vändbar. Jag har precis kvalat 130 under Carlstad Horse Show under helgen vilket var årets mål med ”Lelle” som han kallas. Nu satsar vi på att bli trygga i 120 klasser och under våren 2012 debutera 130 :)

 

Lite kort om mig... Men ska nu sova och tagga skola inför imorrn :) Ska som Lovisa skriva nogrannare om mina små hästar senare :) Puss och hej <3

Epcote och jag på Årsta Runsten i sommras. Tre kombination på 130 i spöregn, check ;)<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0