Glad glad GLAD dlag glad GlAd gLaD glllllllaaaaaadddd glaadish fin häst <3

Har idag varit och tävlat på Enköpings Ridklubb :) Väldigt nöjd med resultatet och tack Lovisa ;) Har tyvärr inte filmat men jag kan beskriva tre bra rundor här i alla fall ;)
Epcote, 120 avd A. Jättefin, 1 (räcke med grind) han tittade lite men hoppade fint :) 2 (agria oxer) Super nice känsla :) 3 (oxer med bommar) Bäst, lite stort men hoppa högt över. 4 ( räcke med vattenmatta) Lite trängt men han lyfte fint på benen ;) 5 a, b, c SUPERFIN! 6 (räcke med stor låda under) Lite trångt men red 5 galoppsprång framåt till 7 (smal oxer) som blev ett riktigt skitpet.. Nöjd då det började med en urusel framridning där jag ramlade av...
Lelle, 120 avd B. 1 fin, 2 tog tillbaka honom lite för mycket och ett stopp på 2 som han sen hoppade jätte fint, *kom ihåg bättre grundgalopp!. 3 fin, fick inte tillbaka honom ordentligt till 4 då han fick ett till stopp och en rivning andra gången. Vet inte riktigt varför, blev kanske lite spänd.. 5 a, b, c jättefin! 6-9 hoppade som en gud :D Men blev ett gäng fel och tidsfel men hade bra känsla och är faktiskt väldigt nöjd!
Epcote, 130 avd B. 1 (agria oxer) bäst, 2 (vit oxer med grind) bäst, 3 (räcke svårt ur sväng) kunde tyvärr inte byta galopp så han var i och snuddade lite men klarat! Åtta galoppsprång normalt till 4 a, b men det var en stor vit låda i a hindret så blev nio.. Men min häst - hoppar rätt upp, "snuddar" i framkant som studsar en halvmeter upp i luften men landar i skolorna igen, två galoppsprång ( ca 7 m) och hoppar b hindret - jag trodde att jag hade ner minst ett! 5 (räcke) fem ordentiligt fram till 6 (maxad oxer) Hoppar som en gud! 7 (räcke med vattenmatta) (26.5m) till 8 ( maxad oxer) red tillbaka på sju galoppsprång, super fin! 9 (Horsehage oxer) Perfekt! 10 (lätt rivet räcke ur sväng) Bäst! Nollade!!! Helt otroligt, jag har en häst med ett hjärta utav guld! <3
Man kan säga att jag har nu klarat årets mål med Epcote, kvala 140 cm :) Älskade underbara EPCOTE <3
Epcote 130 i Karlstad. Suddig bild men men ;) <3

Kommentarer
Postat av: emma

grym du är lina! :)

2011-10-16 @ 01:44:49
URL: http://teczowy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0